Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

January 10, 2011

Saya Punya Perasaan!

tika taip entry nie...mood  kelaut! fikiran berkecamok!bercelaru


Salam


Perasaan macam down sikit lah...maybee monday bluess  tak pun stress kut..duit abis banyak nie...hmmmm :(


Ada perkara yang buat hati nie terguris dan terhiris.... bukan niat saya nak marah-marah,  tapi.... entahlah....  bendera merah datang bertandang...emosi kurang stabil....lagi pulak, suara saya mmg high jer...x kira marah ker ketawa ker....itu saya tak leh elak....insyallah saya boleh kurangkan...


awak, saya bukan malaikat..saya punya perasaan...kalau boleh saya pun tak suka nak marah-marah nie...tambah lagi marahkan en.bear saya...saya menanam azam utk lebih berlembut dengan dia, cuba mengikuti rentak dia, hidup dia...masa dia..semua nya saya cuba fahami...tapi, dia ?? saya tak mengharapkan apa-apa pun dari dia..cuma dia faham saya & dia menyebelahi saya.... 
saya cuma mengharapkan dia coolkan saya bila saya marah, cakap dengan saya...bukan diam berlalu pergi....bukan pujukan dengan wang ringgit, belanje mkn ker..beli baju apatah lagi...cuma cakap "awk, org mintak maaf ok" susahker...


maybee saya nie anak sulung kut...saya terlalu degil bak kata dia...saya keras hati...keras kepala tapi saya mudah mengalirkan air mata...cepat jugak tersentuh...bila marah...saya cepat cool..cepat mkn pujuk..tapi bila saya marah..saya pujuk diri sendiri...saya jugak yang call dia lepas marahkan dia..sebab kecian kat dia kena marah ngan saya..dia pulak anak bongsu...manja...suka bergurau, suka dipujuk...tak suka memujuk, suka larikan diri bila kena marah ngan saya :(


tapi inilah saya, saya suka berterus terang, saya tak suka nak pendam-pendam ngan awk, saya patut belajar mengawal emosi...saya perlu buat semua tue..saya akan tinggal ngan myMIL after kahwin nanti...saya tak mahu marah-marah awk...tarik muka..dengan awk..apatah lagi depan myMIL  nanti... tapi apa yang penting, saya akan jadi diri saya..saya ttp saya..saya tak boleh jadi org lain yang perlu mejaga hati semua orang tapi hati saya  ????




me,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...