Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

December 30, 2009

Tahun Baru Azam Baru....

Dah tak berapa lagi dah nak melangkah tahun baru...kalu imbas kembali pada tahun nie..ada suka dan duka jugak lah untuk diri aku sendiri...alhamdulilah...azam tahun nie nak jumpa soulmate tu dah ada...dan insyallah kami planing utk bertunang tahun 2010 dan insyallah kahwin tahun 2010 jugak kalu tak ada aral melintang..... Dari segi ekonomi jugak...rasanya tahun 2009 aku terlalu boros...sampaikan saving pun terkorek jugak...n than sekarang pening maner nak cekau duit nie...planing nak kahwin nie...mcm terlalu awal...tak sempat nak saving...jadi mulai sekarang aku kena betul saving giler...tak boleh shopping lagik...terutamanya 1. tak boleh beli kain@baju lagi...kalu dulu almost setiap bulan beli kain and than upah jahit baju..kekadang tu dalam dua pasang baju setiap bulan...sedar tak sedar dah penuh almari aku...itu pun dah separuh angkut wat balik kampung... Kena tahan sehingga nak kahwin...nanti nak kahwin baru leh wat baju baru... 2.tak boleh beli handbag jugak sebab tahun 2009 aku dah beli 3 handbang kalau kira balik +- hampir 500 jugak....kena pakai sampai rosak yer Rashifa.... 3.tak boleh beli kasut jugak sebab kat boot kereta tu dah boleh bukak bundle dah dengan ada sandle,flat sliper...heel sampai ker kasut...lagipun dah janji jugak ngan mydear dah tak leh beli kasut sebab dah pow dia ngan selipar nike kat al-ikhsan ari tue...kopak duit dia(tak per...kerna sayang kan) 4. azam nie pulak mesti kena struggler giler...jangan hangat2 taik ayam...kena mimun susu sbb skrg kalau semayang bunyi kerapuhan tulang aku...kalu nak membina generasi cemerlang dan berkualiti dan baik kena lah berusaha dr sekarang....hikhikhik(ayat tak tahan) 5.dah tak boleh amalkan diet dengan sebrang ubat...diet mesti mesra alam ok....tak baik utk kesihatan masa depan 6.azam yang tak pernah tertunai..almost dah tiga tahun jugak azam nie dah di carry foword...tapi tak jugak tertunai...menjadi seorg yang behave sikit...bkn dengan perangai giler2 sgt...dah menjadi seorang pendiam...huahuahuahua(boleh ker) insyalllah berusaha 7. Cari kerja baru...sbb kerja sekarang nie memerlukan pergorbanan masa...kerja sekarang tak sesuai untuk study part time nanti....kerja sekarang pun tak mesra keluarga...kalu nak kahwin cam maner...cian tinggal laki kat umah...biar my dear jer teruskan kerja kat sini...lelaki tahan lasak sikit semoga Allah makbulkan azam aku nie...akan aku berusaha dengan jaya nya..insyallah...aku bermohon pada allah jugak agar dipermudahkan segala urusan ku....melindungi aku dari segala anasir jahat perbuatan manusia mahupun dari ganggu lain...amin...amin.... pls....entry nie untuk diri sendiri review balik kalu terlupa nanti

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...