Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

March 23, 2010

kecuaian sendirik...tangunglah sendiri kan

dah lama jugak menyepi dr blog kan...bukan aper tuan blog nie dapat M.C 3hari plus cuti sabtu ahad...jadi 5hari duk rumah..n line hotsport kat umah entah naper tah...malas nak layan
apapun view gambar dulu
masa kejadian...pagi selasa berlengang berjalan keluar rumah siap bernyanyi2 lagi...dalam sedar tak sedar lantai depan rumah abis basah sebab malam tu hujan...apa lagi jatuh tercepuk ler... sib baik tak der org tgk cuma ada hs mate kebetulan ada kat depan umah dia yg lebih menjerit... boleh bangun ngan tak der perasaan, drive g kerja...
Dalam kul 9.30am...kak lin bdk opis bwk g ngurut tapi aku dah tuam dulu ngan ais...tapi masa nie dah jalan terjengket2 dah...tapi boleh g sarapan dulu kat tepi tasik lagi pagi tue...tak silap mcm nampak kak marsha kut...tapi akak tu tak kenal aku pun...aku silent reader blog dia sbb suka tgk baby boy dia ariq tue....
balik office balik dlm kul 11.30pg...but masa tu kaki aku dah rasa semacam dah...maybee baru lepas ngurut kut...bertahan tapi dalam pukul 1.00 dah rasa menggigil menahan kaki yg berbisa nie...phone my dear suruh dtg ambik kat office sbb nak g klinik...g klinik bukan aper nak mc jer ingat...sbb nek timah yg tukang urut tu tak kuar surat M.C lah....kalau dia keluar surat M.C senang...selalu lah boleh g kat dia...period pain pun leh g jumpa nek timah
ingatkan...biasa2 jer sakit...sampai kat klinik doctor cakap...ligimen kaki dah terkoyak...entah betul or tak aku translated balik nie...tak per nanti tanya ibu singa betul or tak? jadi doctor itu sudah balut kaki aku...andthan bermurah hati bagi Mc dua hari...tapi dia suruh datang balik esok pagi...tak kisah lah doc...bil klinik company yang bayar...suruh datang balik kali pun tak per...i pun pakai driver...kihkihkih....
dalam sakit macam nie...mulalah teringat kat mama kat umah...mmg sakit wow kaki nie...sampai nak menagis dibuat nyer tapi mmg nangis pun sebab mcm maner entah terlanggar kerusi kat umah...nak bergerak g bilik air nak mandi...mmg azab lah....kalau diberi pilihan mmg tak mau sakit nie...
kaki ku...second day
second day tu...tempat yg dah bengkak tu jadi merah...maybee pecah darah kut...entah ler.....tak tahu...and pagi tu perlu ke klinik lagi.... doctor ckp ok mmg tak der aper pun...patah pun tak.... and doctor bermurah hati lagi tambah mc lagi satu hari n doctor ingatkan jgn pergi shopping ok... giler aper...nak jalan pun susah ada ker dia leh ckp mcm tue...dia bukan aper sbb area umah aku nie...tgh Metrojaya warehouse sale....ingatkan nak g jugak cari barang utk hantaran kahwin sikit2....tapi yang ado jer lah....tgk dr kejauhan jer...sume yg pergi ckp...barang semua murah giler.... nak wat macam maner tak der rezeki....
apa pun...still sampai hari nie...kaki still bengkak biru2 lagi...jalan masih terjengket2...driving pun tak lagi....bukan aper ngada2 sikit...time nie lah...aku dilayan sepenuhnya...kihkihkih
thanks alot to my fiance yer...melayan saya....bawakan makanan...bawakan pergi klinik...papah saya yg berat nie...(tapi dia ngadu...aku garang masa sakit nie...sakit telinga dia cakap)..... sorie banyak2 yer...thanks sbb jemput saya kat umah jugak pergi balik kerja sekarang...sbb evo saya tu kita simpan jer kat office nie...duk dalam garaj...tak kena hujan panas....
tak lupa jugak buat tuan tanah ...yang selalu belikan untuk menu petang tue....thanks jugak wat budak2 umah utk amok jugak....
p/s:-seronok jugak ber MC dikala cuti sekolah nie...siaran tv penuh ngan cerita cuti sekolah... tak der lah boring sangat
me,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...