Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

March 15, 2011

Mak Chu + Pak Chu = Kerjasama

Salam
sekarang nie musin demam kan...saya baru jer baik dari deman minggu lalu...sekarang turn en.somi lak demam, orang yang jarang sekali demam nie kalau dah deman mmg dah flat abis...xmampu nak buat aper dah... senyap jer sampai jadi risau dibuatnya...dah lah susah sikit nak makan ubat...mcm budak kecik jer...agaknya mmg anak bongsu kut...tak tahan sakit... get well soon yer my dear...  awk terlebih manja sangat demam nie...x per saya suka...jarang sekali awk nak bermanja2 ngan saya...hehehehe
.
.
.
.
berbalik kepada tajuk entry.... nie antara cakap budak2 kecik kat umah tu...anak2 sedara sebelah en.somi... en.somi anak yang last jadi mmg ramailah anak sedara side dia...dari yang hampir sebaya ngan kitaorg sampai lah yang sekecik-keciknya... diaorg pun mmg lah kecik lagi tapi terlebih advance...jadi bila bercakap ngan dia org...mcm2 lah yang keluar dr mulot diaorg nie...hehehehe... ada jugak yang terlebih mak enom pun ada... budak2 sekarang nie kan...anak-anak dunia tanpa sempadan

 aby..wawa..chacha

antara perbualan saya ngan budak2 nie

aby: mak chu, nak aiskrim (sambil pelok2 cium makchu okies)
makchu: maner boleh dah malam...nanti pak chu marah
aby: makchu ngan pakchu...nama sama
makchu: abis kalau nama saya jadi aper
aby: makchu+pakchu jadi kerjasama
--------------------------------------------
wawa:makchu naper tak balik lagi
mchu: makchu tido sini
wawa: makchu dah kahwin yer...nanti leh dapat baby 
mchu: ok
wawa:tak malu makchu nie
--------------------------------------------
chacha: makchu dah kahwin ngan pakchu...maner leh panggil awk lagi...panggil lah abg ker..sayang ker
mchu: very mak enom budak nie (dlm hati jer) hehehehehe

--------------------------------------------
.
.
.
budak-budak zaman sekarang kan...macam karenah..tak terjangkau dari fikiran akal kita yang dah dewasa nie...kekadang seronok ngan teletah diorg nie...mcm saya dari family yang sederhana bila masuk kedalam family en.soomi nie...saya mcm terlebihkan manjakan diaorg..sebab belum pernah ada anak sedara...adik2 pun dah besar panjang dah...merih abislah rumah diaorg bila semuanya balik...first time berkumpul all family mmg havoc abis...majlis buka hadiah kat rumah diaorg masa wedding hari tu bukan org lain..semuanya adik beradik dan anak sedara jer...itu pun dah havoc giler dan penuh rumah...

Adil dah Saksamakan apa yang telah Allah swt jodohkan kami ...saling lengkap melengkapi...en.somi dah tak ada ayah dapat pulok ayah mertua yang sekepala ngan dia...walaupun saya cuma ada mak mertua dan ramai jugaklah yang bertanya cam maner mak mertua saya, dapat pulok en.somi anak bongsu kesayangan dia...syukur alhamdulilah saya katakan...mak mertua saya mmg baik...terlampau baik sangat... sporting giler.... selalu ingatkan en.somi saya depan-depan saya..

"perlu sayangkan isteri waluapun duduk ngan mak..jgn segan2 nak tunjuk sayangkan bini...cium bini depan mak...mak tak kesahnya...jgn larang aper yang bini kamu nak bagi kat family dia itu tanggungjawab dia...kamu tu jgn lupa bg duit belanja kat dia,itu tanggungjawab kamu... kena tunjukkan sayang kamu pada dia..." dan mcm-mcm lagi

so sweet kan mak mertua saya nie..aper-aper saya bersyukur sangat dengan kurnian Allah, jodoh yang Allah Kurniakan buat saya...yang saling melengkapi antara satu sama lain..bukan shj antara saya dan en.somi tapi diantara kedua-dua belah keluarga...keluarga saya dan keluarga mertua..moga kami tetap untuh bersama kekal bahagia selamanya...insyallah

nota kaki:- bercampuraduk entry kali nie...tetiba dtg ideal menulis

tata,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...