Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

March 11, 2011

alhamdulilah



syukur 
Alhamdulilah
entry nie tak mau citer pasal kahwin dah...
citer trilogi pasal kerja sekarang...
rentetan dari entry nie
.
.
.
.
dari yang sedia maklum..saya kerja based of contract
contract saya akan tamat Disember 2011
dan tetiba dari pihak company saya dipaksa untuk transfer ke Johor Bharu
berkuatkusa 01april2011
maknanya dalam hujung bulan nie
tetiba
.
.
.
saya mendapat satu surat berdaftar dari HQ Jb menyatakan contract saya akan tamat 31.March.2011...
means saya diberhentikan kerja terus...sedangkan contract pada surat perjanjian Disember 2011 dan nak dijadikan cerita saya dapat surat tu pada hari saya last daya kerja sebelom saya bercuti panjang untuk majlis kahwin saya pada bulan Febuari...hanya tuhan jer yang tahu aper perasaan masa tu...nak refer pada P.Manager dia cuti lak...saya lak pada hari tu cuti halfday...sebab dalam pukul 3ptg nak drive balik Kelantan

Dah rasa mcm bengang giler...and sebelum pecut balik petang tue...pergi cari surat yg end contract desember 2011 dan tinggalkan kat bahagian Hq suruh refer balik pasal surat tue...siap ugut lagi, saya nak g ngadu pejabat buruh...sesuka hati jer nak buang orang...tak der apa2 notis tetiba jer...dah lah dulu mintak datang kerja dulu pun mcm tue...last2 saya pun cabut mcm tu jer dari company lama...tak bagi notis 24jam pun... geram jer...

en.tunang pun masa tu cakap xyah pikir lagi...fokus nak drive balik kampung jer...dah lah masa tu lagi 5 hari sebelum kahwin...pressure giler... dah malas nak pikir apa nak jadi jadilah...terus kemas2 barang pecut balik Kelantan...masa tu my parents dtg dr kelantan utk teman saya balik dr Melaka ker Kelantan...bawak kete jgn cakap lah...memanjang jer langgar lubong...pecut tak ingatlah...abah siap warning lagi...masa tu oppss sikap..kan tak pasal kena saman...tapi alhamdulilah...tiada saman...tapi time tu jgn cakaplah...kejap2 en tunang call pesan jgn drive laju-laju...kita nak kahwin nie...kalau xder kerja leh cari...kalau tak kahwin nanti dia nak kahwin ngan saper, sempat lagi dia melawak...huhuhuhu
.
.
.
.
finally, Hq Jb terpaksa akur jugak dan contract saya confirm end of Disember 2011 nie...at least saya ada masa utk cari kerja lain...kerja lain tu dah ada..just tunggu offer latter jer...insyallah...Rezeki masih disin lagi...hope nak blah lepas dapat bonus...amacam...okies tak!
.
.
.


gambar sekadar hiburan...suka tengok gmbr masa time bukak hadiah...meriah giler time nie..saya lak tak lekang dr ketawa ..nanti nak wat entry pasal majlis buka hadiah lah



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...