Sihat.Cantik.Shaklee

Sihat.Cantik.Shaklee

March 17, 2011

Panggilan 'abang'

suami saya...jiwa hati saya...teddy bear saya

dalam entry lepas pun ada saya bgtau...anak sedara en.somi saya yg very kak nam, tegur kami pasal panggil kami berdua...

mmg sediamaklum me and en.somi duk seopis...dulu first kami kenal...kami ber 'aku....kau'...payah jugak kami nak mengubah panggilan jadi ber "awak" nie...ingat lagi...memula tukar dulu dari aku ko...ber 'orang' dulu...jadi entah bila lak jadi ber'awak' nie

contohnya
me : orang nak g JJ lah, nak ikut tak
dia : nak wat aper kat sana...xmahu lah...org nak balik terus

kalau perasan, sedaya upaya kami tak akan panggil nama or apa...kalau perlu panggil pun masa tu boleh pulak sebut 'hye' jer....jahat kan pastu baru lah berubah kepada awak.. tak pun wak jer...sampailah kami bertunang

second day masa bertunang tgh sibuk tolong en.somi kemas barang nak balik Melaka, my SIL tegur saya, "bila nak panggil abang nie...dah bertunanglah...nanti dah kahwin tak biasa..."

finally itu lah yang terjadi...sehingga dah kahwin nie saya ttp tak panggil en.somi saya panggilan abang lagi... entah lah rasa macam kekok jer... pernah cuba jugak tapi entahlah...tak terluah lah... berdosa ker kalau saya tak panggil en.somi saya "abang"tapi serius lah mmg tak boleh lah nak panggil dia abang,

kekadang tu sajer jer panggil dia 'abe'...sampai marahkan saya sebab geli ...boleh gitu...dia pun siap warning lagi jgn panggil dia abang kalau tak dia panggil saya kakak...tak boleh blah betulkan en.somi saya nie....hehehehe

My MIL pun ada tegur kami gak...dah kahwin nie panggil lah abang...sampai bila nak ber awk-awk nie... dan saya jugak yg ubah... skrg saya panggil dia 'sayang' kat umah jer lah lagi-lagi depan my MIL...tapi kalau kat opis still lagi ber awk lagi lah...segan pulok kalau kat opis bersayang-sayang...

bagi saya panggilan tu tak der apa-apa pun...yang penting kita hormat dan sayang suami kita kan...saya sayang kat awk en.somi ku...

nota kaki:- kalau ada baby nanti...panggil en.somi papa jer lah...hehehehe
tension lak...abis semua gmbr dlm backup ex.hardisk gmbr dr bercintan cintun bertunang kahwin semua dlm tue....kena kumpul balik gmbr dlm, blog wat backup nie...skrg nie...semua gmbr nie ehsan dr kamera my biras kat opis nie


me,

3 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

dah hg panggil dia en bear..

so, panggil 'B' jek larr senang.. boleh stand for mcm2..bear,bee, baby, bibi, busyuk...

Rashifa Rosli said...

hehehehe

gud ideal...nanti try lah

eleen said...

comelnya post niiii. sweet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...